Чому 3D Touch набагато краще, ніж все, що може запропонувати Android

2018-04-30

Крім таких знайомих жестів, як торкання, змахування, зведення та розведення пальців, технологія 3D Touch дозволяє використовувати функції Peek і Pop. Завдяки цим жестам можна переглядати різний контент і працювати з ним, навіть не відкриваючи. Наприклад, якщо натиснути на лист, Peek покаже прев`ю. А якщо натиснути посильніше - Pop відкриє його.

Завдяки функції «Швидкі дії» буде потрібно набагато менше натискань для виконання найпопулярніших операцій. Наприклад, досить натиснути на іконку програми «Телефон», щоб подзвонити кому-небудь зі списку обраних контактів. Якщо натиснути із зусиллям на значок програми «Повідомлення», то можна створити нове повідомлення або зв'язатися з одним із друзів зі списку обраних контактів.

3D Touch або довге натискання?

3D Touch не має нічого спільного зі звичним для більшості Android-користувачів утримуванням. Сукупність особливих програмних алгоритмів і фізичного модуля дозволяють екрану iPhone розрізняти натискання різної інтенсивності й інтерпретувати їх залежно від виконуваної дії. Датчик, що визначає безліч градацій тиску і функція тактильного відгуку Taptic Engine, є унікальним для ринку рішенням.

Про досконалість технології говорить спосіб реалізації 3D Touch. Інженери Apple впровадили додаткову ємну панель під сенсорний шар. Зверху екран захищений надміцним склом, яке, завдяки двохетапному процесу іонного обміну, що застосовується при його виготовленні, є найміцнішим для смартфонів. Тому навіть вкрай сильне натискання не зможе завдати пошкодження дисплею.

Здавалося б, додати контекстне меню додатків, що викликається довгим натисканням, можна було і без фізичного модуля. Таке, наприклад, реалізовують деякі твіки з Cydia. Однак Apple вибрала інший шлях, так як тривале натискання - менш перспективна технологія. Крім того, в середовищі iOS жест тривалого утримування пальця на іконках призначений для включення режиму переміщення або видалення.

Домогтися такого високого рівня зручності програмною реалізацією неможливо. Єдине, яким чином розробники можуть імітувати 3D Touch зараз - використовувати різну тривалість натискання. Однак ніхто не захоче тримати палець дві секунди, щоб зробити перегляд листів і п'ять секунд, щоб відкрити його.

Модуль 3D Touch працює за рахунок додаткової ємнісний панелі, яка визначає силу натискань, і привід лінійного переміщення Taptic Engine м'яко відповідає на дотики. Тривале натискання на Android не можна порівнювати з 3D Touch.

Математичні розрахунки

«Незважаючи на безліч градацій натискання, робота з 3D Touch не викликає ніяких складнощів у користувачів. Технологія настільки продумана, що люди легко і швидко включаються в процес », - пише Р. Кевін Нельсон у статті« Вивчаючи Apple 3D Touch ».

Вивчивши iOS 9 розробник знайшов у коді нові властивості UITouch, серед яких force і maximumPossibleForce. Вони дозволяють ОС розрізняти рівні тиску від мінімального до максимального. Реалізація цих властивостей, за словами програміста, припускає розширення числа градацій. Чинні алгоритми дозволяють зробити це без особливих складнощів.

Обробляючи тиск на екран, iOS 9 використовує не просто шкалу з цифрами, начебто 0 - без зусилля, 1 - для жесту Peek і 2 - для жесту Pop. Число зусиль не обмежена, тому 3D Touch володіє величезним потенціалом.

Проте розробники додатків поки не можуть повністю переключитися на інтерфейс 3D Touch. До тих пір, поки на ринку будуть пристрої без підтримки цієї технології, їм доведеться підтримувати звичайні способи взаємодії з гаджетами, відзначає Нельсон.

Майбутнє 3D Touch

Що стосується подальшого розвитку 3D Touch, то тут все більш ніж райдужно. Давно ходять чутки про те, що Apple має намір відмовитися від фізичної клавіші «Додому». У майбутньому її легко може замінити інтегрований в дисплей модуль, що розпізнає силу натиснення. Нещодавно запатентована технологія вигнутого екрана в iPhone побічно підтверджує можливість впровадження безлічі нових функцій на основі 3D Touch. Наприклад, збільшення гучності після натискання на край дисплея.

Топ-менеджер Apple Крейг Федеріго розповів Bloomberg, що реалізація 3D Touch поза iOS є вкрай скрутною. Конкурентам залишиться лише імпровізувати, намагаючись наздогнати «яблучними» технологіями.

«Все починається з ідеї, що пристрої в настільки тонкому корпусі повинні вміти визначати силу натискання. Але просто взяти і скопіювати цю функцію не вийде, адже коли ми її створювали, то керувалися не тільки можливостями апаратного, але й програмного забезпечення. Існує величезна кількість технічних перешкод », - заявив Федеріго.

Apple інтегрувала 3D Touch в MacBook, Apple Watch і iPhone. Ймовірно, наступне покоління iPad теж навчиться розпізнавати силу натиснення. Сумнівів немає, скоро ми побачимо нові і більш захоплюючі сценарії використання цієї технології.