Таке ставлення Стів Джобс перетворив на кредо Apple, уособлене рекламою «Божевільних» і знаменитої рекламою Macintosh 1984 року. Легко обожнювати Джобса, але складно дійсно дотримуватись його порад. Роб Байєр запропонував п'ять важливих уроків від засновника Apple.
Урок 1: терпіння - запорука успіху
Відомо, що Стів міг подовгу контролювати команду в процесі роботи над продуктом і в один момент змусити всіх повністю переробляти з нуля. Це дорого коштувало Apple, але в результаті компанія домагалася успіху там, де інші програвали. У Microsoft софт і залізо для планшетів з'явилося задовго до Apple, але саме iPad зробив цю категорію товарів мейнстрімом. Інші компанії могли запропонувати більше функцій і випустити продукт раніше, але користувачі були в захваті саме від рішень Apple.
В еру, коли всі намагаються випустити продукт раніше і дозволяти ринку диктувати умови, Стів міг медитувати над продуктом нескінченно довго, поки не відчував, що він готовий до випуску. На це потрібен час, який більшість компаній витратити не готові або не хочуть в нього інвестувати. Підхід Стіва ґрунтувався на баченні і зарозумілості - він вважав себе кращим за інших. А ще у нього була мета - бачити те, що знаходиться за горизонтом людського сприйняття. Він хотів робити продукти, про можливість існування яких людство ще не підозрювало.
Урок 2: думати глобально
Що б подумав Стів про сьогоднішні боязких інноваторів, які створюють черговий додаток «знайди-своїх-друзів», соціальну мережу або хмарне рішення? На кожного Елона Маска, який вигадує три глобальних і божевільних ідей за сніданком, є тисячі тих, хто приїжджає в Долину, щоб запустити якийсь стандартний проект і отримати під нього інвестиції, навіть якщо проект того не вартий. Стів наважився струснути цей світ - мислити вузько було не в його характері.
Урок 3: зосередитися на своїх сильних сторонах
Багато захоплюються тим, з яким успіхом Стів зарізав проекти і, в результаті, врятував Apple після свого повернення на пост СЕО в 1997 році. Після відсторонення він засвоїв кілька істин, і, коли повернувся, сфокусувався на сильних сторонах компанії, що повернуло їй користувачів. Йому це вдалося, тому що він добре знав свою компанію, її слабкі та сильні сторони, і добре знав своїх клієнтів.
Багато компаній витрачають енергію і ресурси на безліч різних напрямків. Їм варто було б повернутися в 1997 рік і повчитися на прикладі Джобса.
Урок 4: думати інакше
Коли мова заходить про людей, які намагаються отримати користь з успіху інших, Долина може позмагатися з Каліфорнією часів «золотої лихоманки». Тут складно впустити флешку, не зачепивши при цьому туфель людини, яка хоче вам щось порадити, навчити кодити, Пітч або нарощувати обороти продажів.
Стів сказав би, що прислухатися до інших можна - в цьому корінь зла. Людина не зможе мислити по-іншому, коли він користується порадами тих же людей, чиїми порадами користуються всі інші.
Урок 5: одних технологій недостатньо
І з цим великі проблеми у багатьох. Стів кинув коледж, але він цінував освіту і культуру, він застосовував те, що йому відомо про музику, каліграфію, дизайн та архітектуру в продуктах Apple.
Сьогодні молоді підприємці та програмісти не бояться кинути коледж або взагалі забити на вищу освіту, щоб сфокусувати всю увагу на своєму коді або запуску компанії. Який сенс вивчати Шекспіра, Бетховена або Моне тому, хто проводить по 20 годин на день за комп'ютером? Але продукти Apple не тільки корисні, вони ще й гарні - це трендсеттери в дизайні, стилі та концепції.
Як сказав Стів на презентації iPad 2 в березні 2011 року, «У ДНК Apple закладено, що технології самої по собі недостатньо. У нас технологія живе з гуманітарними науками, і це породжує пісню в наших серцях ».