«Справжня краса - в простоті». Правила дизайну Джоні Айва

2019-08-05

Ніщо не вічне. І все одно важко повірити в те, що Apple залишиться без Джоні Айва. 28 червня головний дизайнер Apple оголосив, що через кілька місяців піде з компанії, щоб розвивати власну дизайн-студію LoveFrom.

Коли Стів Джобс в 1994 році повернувся в Apple після вигнання, він виявив в ній гору мотлоху (майже всі продукти, які компанія випустила в його відсутність, з тріском провалювалися) і одну перлину: молодого британського дизайнера, який перебрався до Каліфорнії двома роками раніше. Незабаром Айв очолив команду промислових дизайнерів і почав придумувати речі, кожна з яких стала золотим стандартом.

Коли не стало Джобса, фанати Apple заспокоювали себе тим, що в компанії продовжить працювати людина, завдяки якому iPhone, MacBook, iPad і iMac виглядають і відчуваються саме так, а не інакше.

В інтерв'ю  Айв сказав, що команда з 20 дизайнерів, яку він залишає після себе, зможе обійтися без нього. Кажуть, він давно зібрався на вихід і в останні кілька років з'являвся на роботі не частіше двох-трьох разів на тиждень. Можна його зрозуміти: 30 років на одному місці - важке випробування.

Може бути, Apple піде на користь поява нового креативного лідера (хто ним стане, втім, поки незрозуміло). Може бути - немає. Про це резонно буде судити тільки через пару років, коли почнуть з'являтися пристрої, створені без участі Айва. Поки ж ми віддаємо належне видатному творцю, згадуючи його думки про природу дизайну.

«Нас оточують сотні, мільйони речей, які своїм виглядом наочно показують: компаніям, які їх зробили, було абсолютно наплювати на свого покупця».

«Ми ніколи не звертаємося до фокус-груп. Фокус-групи потрібні, щоб нікого не зачепити, зробити максимально толерантний продукт ».


«Справжня краса - в простоті. В ясності, в ефективності. Справжня простота - щось набагато більше, ніж просто відсутність прикрас. Вона - в умінні впорядковувати складні речі ».

«Якщо ваші ідеї по-справжньому інноваційні, вам нема чого шукати прототипи і на щось посилатися»

«[Китайські копії] - це не лестощі для Apple. Ось ви придумуєте щось самі, витрачаєте на втілення ідеї сім-вісім років, а в один прекрасний день бачите, як хтось її копіює. Це злодійство і лінь. І це зовсім не ок ».

«Користувачі приходять у відчай від продуктів, які їх оточують. Ми всі намагаємося переконати себе, що проблема в нас, а не в речах. Але коли інструмент зламаний, і ми самі відчуваємо себе розбитими ».

«Коли щось працює і до того ж працює інтуїтивно зрозуміло - це і є краса».

«Я хочу знати, як і для чого працює конкретна річ, з яких матеріалів її можна зробити ще до того, як я  подумаю про її зовнішній вигляд».

«Користувачі насправді дуже проникливі, вони завжди відчувають, коли продукт створений з турботою про них, а коли - з цинізмом і гординею».

«Ми заробляємо, щоб мати можливість робити хороші штуки».