Довгий час все програмне забезпечення Apple було вибудувано навколо одного загального дизайнерського принципу - скевоморфізма. В якійсь мірі він взагалі став візитною карткою дизайну Apple, принаймні, аж до 2013 року.
Згідно з поширеним визначенням, скевоморфізм - це принцип, який має на увазі запозичення вигляду елементів дизайну з фізично існуючих прототипів, нагадує Rbc. В iOS 6 іконка «заміток» виглядала як жовта записна книжка, пошти - як поштовий конверт, а додатки iBooks для читання книг - як книжкова полиця. Тобто, якщо додаток називається Газета, іконка повинна виглядати як розкрита паперова New York Times. Такий ось скевоморфізм.
Стів Джобс вважав, що саме цей принцип ідеально підходить для втілення своїх амбіцій: зробити користування комп'ютером та іншим електронним пристроєм максимально простим. Настільки, щоб навіть людина, ніколи в житті не тримав ні iPhone, ні iPad і не працював на Mac, зміг за пару хвилин освоїтися і зрозуміти, що тут і як працює.
Справедливості заради варто сказати, що скевоморфізм застосовується не тільки в продуктах Apple. Наприклад, щоб видалити файл в Windows, потрібно перетягнути його в кошик - точно так само, як і в матеріальному світі.
Apple вперше продемонструвала скевоморфізм в своєму першому Mac. Всі ікони в його інтерфейсі були змальовані з реальних об'єктів: папок, дискет, корзин для сміття і так далі. А дизайном цього калькулятора Джобс займався особисто.
Після того як Джобс покинув Apple в 1985 році, скевоморфізм перестав бути чільним принципом в продуктах компанії, хоч і іноді проявлявся знову - в Apple CD Player і деяких темах оформлення Mac OS 8. Але коли 1999 року Джобс повернувся в компанію, разом з ним остаточно повернувся і скевоморфізм.
У той час в Apple працювали над аудіо-та відеоплеєром Quicktime. Дизайнери приносили нові й нові концепти інтерфейсу програми, але жоден з них Стіва не влаштовував і він раз за разом безжально їх відмітав. Одного разу Джобс прийшов на зустріч з відділом дизайнерів з білим аркушем в руках. Це була вирвана сторінка з якогось журналу. На ній була зображена реклама годин Breitling, які Джобсу дуже подобалися. Він поклав зображення на стіл зі словами: «Ось. Просто зробіть ось так ». Дизайнери все зрозуміли і створили новий концепт Quicktime. Джобс його затвердив.
Інтерфейс здається простим, але технічно створити його було дуже непросто. Довелося намалювати тіні, півтони і навіть металеві шари.
Головний недолік скевоморфізма - обмеженість. Оскільки абсолютно всі елементи дизайну повинні бути максимально близькі до аналогам з матеріального світу, придумати нову іконку в черговий ітерації програмного забезпечення важко. До того ж часто він робить інтерфейс надто серйозним і трохи несучасним.
У 2013 році Apple позбулася скевоморфізма в iOS 7, а тепер, в жовтні 2014-го, і в OS X Yosemite. Йому на зміну прийшов, мабуть, найголовніший технологічний тренд - плоский дизайн.
Інтерфейс OS X Yosemite
Інтерфейс калькулятора в OS X Mavericks (зліва) і Yosemite (праворуч)
Іконка Game Center в OS X Mavericks (зліва) і Yosemite (праворуч)
Плоский дизайн - це фактично повна протилежність скевоморфізма. Ніяких півтонів, текстурних шарів, об'ємних тіней, лише максимально прості, плоскі іконки, контрасти і яскраві кольори. Навіщо в подробицях малювати на екрані калькулятор, якщо для комфортної роботи користувачу достатньо лише віртуальних цифр? Навіщо зайвий раз перевантажувати інтерфейс, якщо можна зробити все в кілька разів простіше і акуратніше?
Всі три мобільні операційні системи - iOS, Android і Windows Phone - зараз «плоскі». Плоскою буде і Android Lollipop і Windows 10. Але коли-небудь йому на зміну прийде інший дизайнерський підхід - навряд чи Flat Design залишиться з нами надовго.