Apple є лідером ринку, кожен її новий продукт привертає увагу світових ЗМІ. Але мало хто замислюється про те, як змінилася корпорація за останні роки. Які трансформації відбулися з «яблучним» гігантом, враховуючи тенденції ринку, запуск нових продуктів і роботу Тіма Кука?
Може здатися, що Apple сьогодні знаходиться приблизно на тому ж рівні, як і за життя Джобса: ті ж основні продукти, майже ті ж ціни, ті ж орієнтири на простоту і функціональність. Однак, якщо копнути глибше, можна виявити, що Кук дійсно пішов за порадою свого попередника на посаді гендиректора і змінив компанію так, як вважав за потрібне. Видання Rusbase позначило найбільш значні кроки Тіма Кука.
1. Apple все менше покладається на сторонніх виробників
Apple все більше намагається покладатися на власні сили при розробці чіпів і датчиків, що використовуються в їх пристроях. Це дає компанії можливість більш ретельно контролювати виробництво гармонійного поєднання обладнання та програмного забезпечення, що має значення не лише для майбутнього iPhone, але і для всього, що буде далі.
2. Apple зміщує акцент з пристроїв на сервіси та послуги
12% прибутку Apple припадає на сервіси та послуги – iCloud, який Apple Pay, AppleCare і App Store – і ця частка бізнесу зростає швидше, ніж продажі пристроїв. «Я очікую, що ця сфера нашого бізнесу буде величезна, — каже Кук. — Вона вже досягла великого розмаху. Нещодавно ми стали відкривати, що якщо подивитися на це як на окрему компанію, важко буде знайти гідних конкурентів».
3. Apple – це модний бренд
Продукти компанії вже давно стали прикладом прекрасної індустріального дизайну, але Кук зміг прищепити ідею сезонів і колекцій, як це було реалізовано з Apple Watch (згадати хоча б їх спільну з брендом Hermes лінійку ремінців). Оновлення бутиків Apple Store під керівництвом ветерана Burberry Анджели Арендтс також відображає віяння: аксесуари презентуються вже не як технологічні іграшки, а як модні речі.
4. В App Store з’явилася реклама
Один мільярд чоловік заходить в Apple Store, щоб знайти що-небудь вартісне і встановити собі на iPhone, і у Apple роблять ставку на збільшення числа завантажень (і, відповідно, збільшення прибутку). Керувати магазином став директор Apple з маркетингу Філ Шиллер, який за останні півроку здійснив більше змін, ніж за весь час існування магазину до цього — додав рекламне розміщення і розширені можливості підписки, щоб зробити програми більш ефективним бізнесом.
5. Apple зробила крок у бік бізнес-клієнтів
Компанія уклала велику угоду з IBM на поставку пристроїв бізнес-клієнтам. iPad Pro все більше позиціонують як інструмент для професіоналів, переводячи його з класу пристроїв для звичайних споживачів, де інтерес у нього згасає, клас бізнес-ноутбука нового покоління.
6. Apple запустила відкрите тестування iOS і OS X
В Apple розуміють, що прагнення випускати відразу бездоганні продукти занадто переоцінене. iOS 10 і macOS Sierra зараз випробовується публічними бета-тестерами. Нова файлова система, яка буде випущена в наступному році, вже знаходиться в руках розробників. Навіть в Apple Watch проявилося бажання компанії спочатку випустити продукт, зрозуміти реакцію користувачів і прийняти відповідні заходи.
7. Apple переслідує нові горизонти, у яких, можливо, не буде лідирувати
Автомобілі, охорона здоров’я, виробництво оригінального контенту, енергетика – Apple робить велику ставку на перспективні сфери, у яких вже чимало гравців, розвиватися складно, і навряд чи колись буде домінувати одна компанія. «Наша стратегія, — каже Кук — полягає в тому, щоб допомагати вам практично у всіх сферах життя».
8. Конфіденційність понад усе
У Стіва Джобса була місія – популяризувати комп’ютери, перетворивши їх в «велосипеди для розуму», і зробити їх такими ж красивими, як і всі інші речі, які важливі для життя людей. Кук наділив компанію мораллю – через свій камін-аут і підтримку політики зі зміни статі, виступи проти ФБР у спорі про право споживачів на конфіденційність і перетворення Apple екологічного лідера в галузі, яка неминуче споживає цінні ресурси. «Я переконаний, що у компаній, як і у людей, повинні бути цінності», — каже Кук.
9. Apple накопичила понад $230 млрд готівки
Компанія з Купертіно має на руках $233 млрд. За останні два з гаком роки вона витратила близько $117 млрд на зворотній викуп своїх акцій. Хоча деякі вважають ці фінансові ходи відволікаючими маневрами, все це є частиною процесу професіоналізації компанії, затіяного Куком. Подібні фінансові ускладнення можуть доповнити інші переваги Apple. Як говорить сам Кук, «я хочу, щоб Apple існувала вічно».