З тих пір, як не стало Стіва Джобса, і Apple очолив Тім Кук, принципи роботи і політика компанії дещо змінилися. Дехто навіть вважає, що при новому генеральному директорові Apple стала більше орієнтуватися на моду, тоді як Стів принципово вимагав суворо дотримуватися заданої їм лаконічності в плані стилю і дизайну.

Одні впевнені, що новий підхід до оформлення продукції - це відмінне рішення, адже будь-якій трендовій компанії потрібно йти в ногу з часом і змінюватися. Інші вважають, що в Apple цілком достатня «трендовість» і немає необхідності вигадувати ще якісь новації із зовнішнім виглядом вироблених гаджетів. Причому в цьому контексті йдеться не тільки і не стільки про Apple Watch. Просто багато висловлюються проти облачення гаджетів компанії в золотий корпус, вбачаючи в цьому надмірність. За часів Стіва всі продукти Apple випускалися в чорному і білому кольорі або в корпусі кольору «металік». Винятком стали комп'ютери iMac, що вийшли в кінці 90-х. Хоча в самому незабаром виробник знову повернувся до сріблястого кольору корпусів своїх настільних ПК. А ось золото прирівнює iOS-гаджети до модних аксесуарів. Противники такого дизайну з жахом чекають масового поширення нових MacBook в золоті.
Ось ще один момент. Раніше (читати - у часи Стіва) Apple вважалася законодавцем тенденцій у сфері персональної електроніки. Але зараз багато хто вважає, що компанія з Купертіно втрачає свої позиції. Конкуренти активно випускають величезне різноманіття смартфонів і планшетів, і користувачам вже точно є, з чого вибирати, коли хочеться крутий і продуктивний гаджет. Вірними Apple залишаються лише справжні фанати, для яких критично важливий підхід компанії до обслуговування та підтримки користувачів. Ну, або ті, хто просто хоче покичитися гаджетом від найвідомішого бренда.
Те ж стосується і смарт-годинників. Є думка, що тут Apple просто намагається надолужити згаяне і женеться за ще одним ласим шматочком - ринком носимих гаджетів, включаючи фітнес-трекери. Адже зараз як ніколи популярні всякі пристрої, які допомагають контролювати успіхи при заняттях спортом. А конкуренти вже давно успішно працюють і в цій сфері. Та й про останні моделі iPhone говорять так само. Нібито виробник просто віддав данину моді на величезні дисплеї і випустив власний Планшетофон.
На користь Тіма Кука говорять багато інших аргументів. Наприклад, в роки його правління Apple стала лідером у сфері цифрових розваг. Зараз iTunes і Apple TV вважаються найбільш популярними платформами для завантаження або потокової трансляції контенту. Зокрема Apple активно сприяє поширенню цифрових версій фільмів студії Disney, продовжуючи славну справу Стіва.
Ще цього місяця заплановано запуск потокового сервісу HBO Now, і до липня він буде доступний тільки на пристроях Apple. Це також говорить про прагнення Тіма Кука надавати користувачам ексклюзивні продукти і контент. Про партнерство з HBO Кук заявив в рамках презентації Apple Watch, і є думка, що це неспроста.
Анонса смарт-годинників чекали багато, презентацію дивилися, затамувавши подих і намагаючись не втратити ні слова. Те, що Кук зробив акцент на новому спільному проекті з HBO, може означати спробу привернути до продукції Apple шанувальників цього телеканалу. За збігом обставин Apple Watch виходить у продаж практично одночасно із запуском в ефір чергового сезону «Ігри престолів». Багато шанувальників серіалу напевно побажають першими дивитися нові серії і відправляться прямо в Apple Store за Apple TV, якщо ще не є щасливими володарями телеприставки. Можна припустити, що саме на це і був розрахований хитрий план генерального директора Apple.
Не можна посперечатися, що з моменту смерті Стіва Джобса багато в технологічному світі змінилося. Так що дуже складно судити про те, якою б були стратегія і новинки Apple в сучасних умовах, будь Стів живий-здоровий. Єдине, що викликає питання у шанувальників компанії і аналітиків - це в силах чи Apple зберегти лідируючу позицію на ринку персональної електроніки, або вона все ж багато втратила з відходом Джобса. З висновками доведеться почекати ще трохи, хоча б до початку продажів Apple Watch. Адже виробник покладає на новинку великі надії, а її успіх може визначити майбутнє компанії.