Apple заборонила стороннім сервісним центрам лагодити новий MacBook Pro і iMac Pro

2018-10-06

Apple має намір обмежити надання ремонтних послуг щодо MacBook Pro 2018 модельного року і iMac Pro сторонніми майстернями. Про це стало відомо з посиланням на внутрішній документ, який компанія розіслала авторизованим сервісним центрам по всьому світу. Відповідно до його положень,будь-який ремонт, який передбачає заміну важливих комплектуючих, повинен включати в себе проведення обов'язкової діагностичної процедури з використанням спеціалізованого програмного забезпечення.

За своєю суттю діагностування є свого роду калібруванням апаратного забезпечення комп'ютера. Необхідність проведення такої процедури продиктована розширеними захисними функціями допоміжного чіпа T2, яким оснащено лише MacBook Pro актуального покоління і iMac Pro. Відмова від діагностики, інструментами для проведення якої володіє тільки Apple і її партнери з числа авторизованих СЦ, може порушити працездатність окремих функцій ремонтованих пристроїв, так йдеться у змісті документа.

Наслідки
Введене обмеження може мати кілька деструктивних наслідків. По-перше, зобов'язуючи споживачів звертатися виключно до авторизованих сервісних центрів, Apple йде врозріз з законодавством про конкуренцію, чим ризикує привернути увагу антимонопольних органів багатьох країн. По-друге, після визнання MacBook Pro 2018 і iMac Pro вінтажними і припинення апаратної підтримки з боку Apple власники цих моделей залишаться без можливості відремонтувати пристрої в разі їх пошкодження.

Не працює Touch ID. Що робити?
Це вже не перша спроба Apple обмежити споживачів в можливості відремонтувати фірмову техніку, звернувшись в сторонні майстерні. Щоб переконати клієнтів в небезпеці сервісного обслуговування, що надається неавторизованими центрами, Apple вбудувала і iOS алгоритми, які відключали роботу Touch ID і дисплея при виявленні контрафактних компонентів. А єдиним способом повернути пристроям колишню працездатність було калібрування, яке може провести тільки сама Apple.