У 1997 році експерти запропонували 101 ідею порятунку Apple - які з них втілилися в життя?

30.04.2018

Сьогодні Apple знаходиться на вершині світу. Але 18 років тому компанія була на межі банкрутства. У 1997 році ресурс Wired опублікував статтю, в якій запропонував 101 ідею з порятунку Apple. Коли ми натрапили на цей пост, виявилося що цікаво подивитися, які тези Wired були прийняті, а які не пройшли перевірку часом. Нижче представлені ідеї журналістів Wired, як Apple могла пережити важкі часи.

Неспрацьовані ідеї

Ідеї, котрі однозначно могли «добити» Apple:
 
«Просто визнайте. Ви поза грою з виробництва "заліза". Передайте виробництво вашого апаратного забезпечення на аутсорсинг або позбудьтеся від нього повністю, щоб конкурувати з Microsoft без необхідності проводити "коробки" ».

 Повернення Apple стало можливим тільки завдяки тому, що компанія зберегла повний контроль над своїм апаратним забезпеченням. Злагоджено працюють «залізо» і ПЗ - одна з ключових особливостей продуктів Apple, не важливо, чи йде мова про Mac або iPhone.

Ось ще одна невдала ідея:
 
«Ліцензуйте бренд і технології Apple для виробників побутової техніки і створіть графічні інтерфейси для кожного можливого пристрою - від посудомийних машин до телефонів і WebTV. Нехай вони всі використовують один протокол зв'язку. Результат: ви монополізуєте ринок розумних пристроїв ».
 Стів Джобс не сильно горів бажанням дозволити іншим компаніям використовувати свій бренд, і Apple домоглася багато чого на ринку телефонів без необхідності покладатися на сторонніх постачальників.

«Створіть гідні додатки, які будуть потрібні діловому співтовариству».
Ні! Apple проігнорувала корпоративний ринок і пішла безпосередньо до сердець споживачів, почавши з оригінального iPod. Боротьба з Microsoft на корпоративному ринку була б рівнозначна облозі фортеці, що Сунь-Цзи вважав самим дурним способом вести війну.

«Перемістіть компанію в Бангалор і зробіть її дешевою, дуже дешевою!»
Apple звинувачували в багатьох речах, але «дешевизна» ніколи не була однією з них.

«Поверніть Джона Скаллі».
Джон Скаллі, який змінив Стіва Джобса на посту глави Apple, ледь не довів компанію до банкрутства.

«Призначте таку ціну на процесори, щоб вони продавалися. Запропонуйте починаючим користувачам увійти в екосистему Mac за конкурентоспроможною ціною, і підвищуйте ціни із зростанням їх попиту. Стартова ціна відлякує нових покупців ».
Apple ніколи не зробила це з Mac, але зате створила більш дешеві комп'ютери у вигляді iPhone і iPad.

«Створіть новий комп'ютер для дітей - оновлюється Wintel-сумісний пристрій з яскравим забарвленням, на котре можна буде наклеїти стікери і наклейки, і котре маленький юзер зможе вважати своєю власністю. Цей комп'ютер повинен мати дві забійних програми: перевірка домашньої роботи для вчителів і бездротовий обмін записками. Ціна: 350 доларів за стартову версію ».
Ви серйозно?

Ідеї, які спрацювали
Отже, ми побачили самі невдалі ідеї журналістів. Були, однак, і хороші думки, які дійсно стали частиною гучного повернення Apple. Давайте подивимося на деякі з них:

«Вам потрібно більше піклуватися про своїх клієнтів. Вам потрібен кожен клієнт. Зробіть сервіс обслуговування предметом вашої гордості. Багато користувачів Mac відчували відсутність турботи і відвернулися від вас ».
Служба підтримки Apple зараз дуже сильна і її клієнти - одні з найбільш лояльних в галузі. Тим не менш, це досить очевидна пропозиція. Погане ставлення до клієнтів не може бути частиною вашого бізнес-плану.

«Продовжуйте ваші дослідження з розпізнавання мови. Це єдиний спосіб конкурувати в області відеоконференцій і віддаленого доступу ».
Відеоконференції? Як щодо Siri?

«Дайте Стіву Джобсу стільки повноважень при створенні нових продуктів, скільки йому потрібно. Дозвольте Джил Амеліо зосередитися на операційній діяльності. Клієнти Apple хочуть відчути себе учасниками комп'ютерної революції. Навіть якщо у Джобса нічого не вийде, він провалиться швидко і голосно, і ми будемо звільнені від цієї "тортури краплями води", до якої Амеліо нас засудив ».
Приблизно це і зробили в Apple. Джобс, як ми знаємо тепер, мав гарне чуття на нові продукти.

«Позбавтеся від проводів. Розвивайте бездротові технології ».
Бездротові продукти Apple - це те, що зробило її найприбутковішою компанією в світі і що вигідно відрізняє її від Microsoft.

«Створіть КПК вартістю нижче $ 250, який поєднає в собі наступні функції: a) електронна пошта під засобом мережі передачі даних; b) 56-канальне телебачення; c) інтернет ».
Apple створила такий пристрій, але він коштував набагато більше 250 доларів. Тим не менше, він був набагато більшим, ніж просто КПК, і вважається найуспішнішим високотехнологічним продуктом в історії.

«Створіть ноутбук вагою не більше 900 грам (2 фунти)».
Оригінальний MacBook Air важив 3 фунти. MacBook 2015 важить лише трохи більше 2 фунтів - всього 920 грам. Apple все ще працює над цим ... але мета все ближче. Гарне пророкування!

«Проведіть хорошу піар-компанію. Давайте продовжимо роботу над ребрендингом. Відтворіть рекламу "1984" з урахуванням реалій 1997 року ".
Навіть ненависники Apple визнають, що маркетинг компанії останні 18 років був чудовим.
В цілому, коли ви уявляєте 101 ідею для чого-небудь, ви обов'язково будете мати як попадання в ціль, так і промахи. У Wired було дуже багато дурних промахів, але деякі ідеї дійсно виявилися пророчими.