Останнім часом все частіше можна чути звинувачення Apple у відсутності інновацій та неспішному оновленні існуючих продуктів. Днями компанія Microsoft заявила, що її конкурент продає користувачам застаріле устаткування за завищеними цінами. В інтерв’ю Fastcompany Тім Кук відповів на цю критику з властивим йому спокоєм.
«Я абсолютно не хвилююся, коли чую висловлювання, на кшталт: «Apple приречена». Я просто дивлюся на речі трохи інакше і знаю правду», – сказав Кук.
«Ми ніколи не стверджували, що є досконалою компанією. Ми намагаємося знайти цю досконалість, але ж у нас завжди вистачає мужності визнавати свої помилки. І саме мужність — це головна риса будь-якої компанії», – додав він.
Тім Кук вважає інновації ключовою складовою діяльності будь IT-компанії. Кілька років тому, коментуючи купівлю Nokia компанією Microsoft, він заявив, що фінський виробник помер через відсутність інновацій.
«Всі намагаються приміряти на себе стратегію Apple, – сказав він. – Ми не чекаємо зовнішньої оцінки нашої стратегії, але, я думаю, на ринку існує велика кількість копіювання нашої стратегії і люди усвідомили її значимість. Думаю, Nokia — це нагадування всім в індустрії, що вам потрібно продовжувати займатися інноваціями. Відсутність інновацій означає смерть».
Віце-президент компанії по інтернет-сервісам Едді Кью також не залишився в стороні від критики на адресу Apple, відповівши на питання: «Чому при Стіва Джобса кожен рік компанія демонструвала справжній технологічний прорив, а зараз цього не відбувається?»
«ПРИЙНЯТО ВВАЖАТИ, ЩО ПРИ СТІВІ ДЖОБСІ МИ ЩОРІЧНО ПОКАЗУВАЛИ НОВІ РЕВОЛЮЦІЙНІ ПРОДУКТИ. ОСЬ ТІЛЬКИ БАГАТО ХТО ЗАБУВАЄ, ЩО НА ЇХ РОЗРОБКУ БУЛО ВИТРАЧЕНО РОКИ ЗУСИЛЬ.
ЩО СТОСУЄТЬСЯ ІННОВАЦІЙ, ТО ДЛЯ НАС ВОНИ Є НАВІТЬ У ДРІБНИЦЯХ. УЯВІТЬ, ЩО ВИ ПЕРЕБУВАЄТЕ ВДОМА, ПЕРЕВІРЯЄТЕ ПОШТУ І ЧЕРЕЗ ДЕЯКИЙ ЧАС СЕРВІС КАРТИ ГОВОРИТЬ: «ЯКЩО ВИ НЕ ВИЙДЕТЕ З ДОМУ ЗАРАЗ, ТО МОЖЕТЕ ЗАПІЗНИТИСЯ НА 15 ХВИЛИН». ЦЕ ДУЖЕ ЗРУЧНО», – СКАЗАВ КЬЮ.
За словами Едді Кью, Apple не звикла спочивати на лаврах. «Послухайте, вам варто знати одну річ, якщо ви перебуваєте в цьому бізнесі: ви хороші настільки, наскільки хороший ваш останній продукт. Ніхто не захоче перший iPod. Нікому не потрібен iPhone 3GS», – додав топ-менеджер.
В Apple розповіли, що чимало уваги приділяють саме охороні здоров’я, дослідженням в цій області. Стратегія полягає в тому, щоб допомогти користувачеві в будь-якій ситуації, де б він не знаходився в автомобілі, вдома, в офісі, на відпочинку.
З точки зору бізнесу в Купертіно абсолютно праві. Сфера охорони здоров’я в грошовому вираженні становить $9 трлн. І навіть 1% від цієї суми складе $90 млрд — значна цифра навіть для такої корпорації Apple.