Прагнення Apple відкрити фірмові магазини в Індії не звільнила компанію від необхідності слідувати встановленим правилам. Незважаючи на особистий приїзд глави корпорації в країну. Індійські закони вимагають, щоб не менше 30% асортименту магазинів зарубіжних компаній повинна становити місцева продукція.

Цим підсумки недавньої поїздки глави Apple Тіма Кука в Індію не вичерпуються. Як стало відомо виданню Livemint, яке посилається на слова міністра торгівлі і промисловості країни, уряд офіційно відмовило американському виробникові у можливості продавати в Індії старі iPhone.
Індійський ринок смартфонів швидко зростає, залучаючи виробників. Але його особливістю є попит на недорогі пристрої — до $150. У той же час, самий доступний смартфон Apple — iPhone SE — коштує $400. Іншими словами, у преміальних моделях мало шансів в Індії.
На думку індійського керівництва, дозвіл ввезення так званих відновлених iPhone призвело б до наповнення ринку «електронними відходами», проблема утилізації яких і без того гостро стоїть в Індії. Крім того, такий крок суперечив би стратегії підтримки місцевого виробництва, створюючи робочі місця.
У 2015 році Apple вже подавала таку заявку, але вона була відхилена міністерством екології Індії. З тих пір ситуація на ринку смартфонів помітно змінилася — компанія зазнає труднощі зі збутом, оскільки зростання ринків у США та Китаї почали сповільнюватися. До того ж перед Apple стоїть проблема утилізації величезної кількості апаратів, отриманих від користувачів за програмою обміну на нові з доплатою.
Згідно з прогнозами, Індія в 2017 році стане другим за величиною ринком смартфонів після Китаю, відтіснивши США на третє місце. Цей факт привертає виробників, які зіткнулися з ослабленням попиту на інших ринках, що виходять на етап зрілості. Apple зараз займає не більше 2% ринку смартфонів в Індії.
Раніше повідомлялося, що Мінторг Індії хоче допомогти Apple обійти місцеві правила роздрібної торгівлі. Мінфін готовий дозволити компанії відкрити на території країни магазини тільки за умови, що компанія буде продавати в них як мінімум третину товарів місцевого виробництва.