«Список Шиллера», або який iPhone найпопулярніший

30.04.2018

Статистика продажів iPhone - річ не менш цікава, ніж самі пристрої. Незважаючи на песимізм, яким часто зустрічає новинки консервативний ринок, продукція купертіновского гіганта раз за разом ставить рекорди, вибиваючи грунт з-під ніг скептиків. Фірмовий смартфон вже довгий час залишається головним двигуном зростання компанії, і невгамовні аналітики вирішили підрахувати, які саме iPhone займають призові місця на «яблучному» п'ядесталі.

Орис Дідью (Horace Dediu) і Ніл Сайберт (Neil Cybart) - двоє незалежних діячів аналітичної сфери, які досить часто фігурують у різного роду зведеннях з мобільного «фронту». На цей раз фахівці стисло подумали не тільки про те, які моделі iPhone є найбільш популярними, але і припустили, що може чекати апарат в найближчому майбутньому. Отже, що ж у них вийшло?

Для «препарування» аудиторії перший аналітик скористався даними компанії Fiksu щодо США та країн Європи. У цих регіонах, де, згідно викладкам дослідників, використовуються близько 475 млн iPhone, розподіл по Сайберту виглядає наступним чином:

    • iPhone 6: 85 млн.
    • iPhone 6 Plus: 35 млн.
    • iPhone 5s: 125 млн.
    • iPhone 5c: 50 млн.
    • iPhone 5: 80 млн.
    • iPhone 4s: 60 млн.
    • iPhone 4 і попередні моделі: 40 млн.

Як бачимо, лідером залишається iPhone 5s, що говорить про відмінно продуманий пристрій, котрий не тільки продемонстрував жвавий старт, але й не втрачає популярності через пристойний час після випуску. Однак сумарні показники моделей 6 і 6 Plus відстають від першого номера менш ніж на 5 відсотків. Це підтверджує рекордні цифри поширеності iPhone нового покоління, з моменту презентації яких минуло трохи більше півроку.

У свою чергу Орис Дедью наочно зобразив динаміку продажів і прибутковості iPhone в чотирирічній перспективі для кожного нового покоління в цілому (сумарно з удосконаленими моделями, позначеними в Apple приставкою «s»).

Забавно, що Дедью навіть вводить закон, якому, на його погляд, підкорялися продажі п'яти поколінь iPhone аж до сьогоднішнього дня, і називає його «законом Шиллера» на честь головного маркетолога Apple. Причиною тому послужила заява самого Філа, який одного разу поділився секретами фірмової аналітики.

Для оцінки майбутніх продажів чергової моделі iPhone Apple застосовує просту формулу: кожне нове покоління продається приблизно на рівні попередніх, узятих разом », - похвалився топ-менеджер.

Безумовно, підтримувати таке зростання постійно вкрай складно, і Дедью вважає, що деякі з нових iPhone можуть порушити сформовану тенденцію. Однак навіть у цьому випадку успіх пристрою в загальному очевидний, і це підтверджується зростаючим прибутком за перший рік (синя частина стовпчика), яку забезпечують сучасні моделі «яблучних» смартфонів. iPhone 5 і 6, завдяки тривалому життєвому циклу пристроїв на iOS, все ще перебувають у статусі актуальних, тому дані по них наводяться з поміткою «частково».

У загальному і цілому можна зробити висновок, що смартфон від Apple продовжує залишатися не тільки популярним гаджетом, але і вкрай прибутковим бізнесом для корпорації. Як будуть розвиватися події в майбутньому, покаже хіба що час, але вже зараз очевидно одне - незважаючи на початковий скепсис, купертіновці влаштувалися на ринку всерйоз і надовго.